A retorika témaköréhez készítettem digitális tananyagot.
A feladatsor az alábbi linken érhető el: https://drive.google.com/file/d/0B-W3h_3x1KvlU0ZvcjFRcVpwUWc/view?usp=sharing
Táblaképek és feladatleírások:
1. dia
A tanulóknak közös megbeszélést követően el kell helyezniük a jó szónok tulajdonságait a skálán.
2. dia
Ez a feladat azonos felépítésű, mint az előző. Ez esetben az érvelő szöveg jellemzőit helyezik el a skálán.
Mindkét feladat esetében a tábla segítségével látható lesz, hogy az ilyen típusú besorolás fokozat kérdése, nem éles rangsor.
3. dia
Ez a feladat sablonnal készült, célja, hogy a tanulók a megfelelő sorrendbe állítsák a szónoki beszéd részeit.
4. dia
Ez egy link. A videó egy filmrészlet, amelyet megnéznénk az osztállyal, az elhangzó részletben az érveket kell megfigyelni.
5. dia
A diákok felidézik a szöveget, azt hogy milyen hatást gyakorolt rájuk. A meggyőzés forrásait kell a táblán látható kategóriákba sorolni. A megadott szempontok alá kerülnek a tanulói válaszok.
6. dia
Ez a dia a szöveg átiratát tartalmazza, amely a következő feladatot készíti elő.
7. dia
Ez a feladat az előző dián lévő szöveggel dolgozik. A szöveg gomb és a 6. dián lévő nyíllal egyszerűen lehet a két oldal közt navigálni. A tábla toll funkcióját használják a tanulók és követik a színeket, így jelölik be a megfelelő részeket az utasítás szerint.
8. dia
A varázsdoboz elvén működik ez a feladat, ami az érv felépítését szemlélteti.
Reflexió:
A kivitelezés ugyan időigényes, mivel minden elemet külön kell az oldalra helyezni, azonban a legnagyobb kihívás az volt, hogy olyan feladatokat találjak ki, amit valóban kihasználják a tábla adta lehetőségeket. A vizuális segédlet és az interaktivitás szempontjait szem előtt tartva igyekeztem felépíteni a tananyagot. Úgy érzem, olyan tananyagot szerkesztettem, ami ebben a formában többet adhat, mint abban az esetben, ha nem használnám a multimédiás eszközöket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése