Reflexió:
Maga az, hogy gondolattérkép segítségével dolgozzak fel egy témakört nem volt számomra újdonság, használom ezt a technikát saját tanulási folyamataim során is. Azonban idegennek érzem, hogy ezt ne papíron, színes filcekkel végezzem. Annak ellenére, hogy a választott platform könnyen kezelhető volt, nem éreztem, hogy valóban modellezi az asszociációs vagy ok-okozati viszonyokat, hiszen mechanikus maradt. A képernyőn való tájolást, az ágak és levelek elrendezését nehéz volt előre látni. Tanárként mégis érdemes ilyeneket készíteni, hiszen így jobb minőségben mutatható be egy ilyenfajta vázlat a tanulóknak. De ha arra kerül a sor, hogy önállóan dolgozzanak fel egy anyagrészt olyan módon, hogy fogalomtérképet készítenek hozzá, a hagyományos papíralapú módszert ajánlanám, mert úgy gondolom, hogy az jobban segíti a megértést és a bevésődést, valamint valóban az ő gondolatmenetüket fogja követni, hiszen nincsenek keretek közé szorítva.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése