2015. március 10., kedd

Feladat: Online fogalomtérkép készítése

A francia romantika ismertetéséhez készítettem fogalomtérképet. A fogalomtérkép civilizációs, kulturális ismeretek bővítéséhez kapcsolódik. Ily módon egy olyan kulcsszavas vázlatot kapnak a tanulók, amely segít nekik felidézni az adott művelődéstörténeti korszak legfontosabb jellemzőit, szerzőit. A gondolattérkép a szókincsbővítést is szolgálja, ily módon memorizálhatók az adott témakörhöz kapcsolódó szavak.

A vizuális megerősítésben szerepet játszanak a színek is, az azonos szinten lévő elemek, azonos színnel vannak jelölve. Egy ilyen kulcsszavas gondolattérkép feleletvázlatként is használható.

Reflexió:
Maga az, hogy gondolattérkép segítségével dolgozzak fel egy témakört nem volt számomra újdonság, használom ezt a technikát saját tanulási folyamataim során is. Azonban idegennek érzem, hogy ezt ne papíron, színes filcekkel végezzem. Annak ellenére, hogy a választott platform könnyen kezelhető volt, nem éreztem, hogy valóban modellezi az asszociációs vagy ok-okozati viszonyokat, hiszen mechanikus maradt. A képernyőn való tájolást, az ágak és levelek elrendezését nehéz volt előre látni. Tanárként mégis érdemes ilyeneket készíteni, hiszen így jobb minőségben mutatható be egy ilyenfajta vázlat a tanulóknak. De ha arra kerül a sor, hogy önállóan dolgozzanak fel egy anyagrészt olyan módon, hogy fogalomtérképet készítenek hozzá, a hagyományos papíralapú módszert ajánlanám, mert úgy gondolom, hogy az jobban segíti a megértést és a bevésődést, valamint valóban az ő gondolatmenetüket fogja követni, hiszen nincsenek keretek közé szorítva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése